Tuesday, March 29, 2011

Cerita Ashkar

Hari ni sudah selesai sebahagian assignment aku yang menimbun!
Kini yang tinggal hanya task speech dan drama Jepun......

Saban minggu aku sibuk dengan task from OC BN  dan hanya jawapan reject je yang dapat...
Terus buat dan buat tasknya sampai puas hati...
Kerja yang latest sudah hantar (lagi!) tapi x tahu la ape jawapannya nanti..

Diam x diam, sudah nak final exam...
Preparation aku still x lengkap lagi dan harap2 la x banyak rencana ketika itu nanti...InshaALLAH..

Sejenak aku fikirkan balik apa pegawai latih aku cakap, "Sape nak kaya??Hah!kalu nak kaya, jangan duduk UPNM, keluar secepat mungkin,haha! "...Bernada gurau hendaknya ketika dia bercakap...

Lalu aku research profile2 EX-UPNM dan ape diorang buat sekarang...dah resultnya
ade yang mengganggur, kerja, sambung belajar,dan...
MENYUSAHKAN MAK AYAH...

Tapi kerjaya askar itu fardhu kifayah, aku stick dengan pegangan itu agar hidup aku diberkati Allah...AMin...
Dalam selingan, aku lihat kawan2ku diluar sane...
Ape yang mereka buat sekarang....
Hah! mereka riang, ada yang seronok belajar dengan course yang diorang pilih dan...
Hidup bersosial agak makin BEBAS...

Kurang selesa aku dibuatnya...Tapi kebebasan hidup mereka ada...
Aku hanya perlu fikirkan sekarang ni tentang masa depan aku dan kerjaya...
Takdirnya Allah kepadaku untuk belajar di sini pasti membawa satu anugerah dan amanat yang besar buatku.
"Tidak semua yang terpilih yang akan berada di sini, kamu yang terpilih seharusnya bersyukur dan banggakanlah keluarga kamu..." kata-kata yang selalu jurulatih aku cakapkan...
Mungkin aku tak gembira berada di sini seperti yang diharapkan tapi aku cukup puas hati kerna dapat banggakan IBU,AYAH, & adik-beradikku...
Jika adik2 aku ingin ikut jejak aku, aku akan sarankan "JANGAN" kalau mereka tidak boleh hidup dengan TV, JALAN-JALAN, dan HIBURAN,haha!!

Tapi akan aku sarankan " TERUSKAN" kalau mereka mengerti lebih dari aku yang hidup sebagai Officer Cadet di sini... :-)

Selesanya aku tengok kerjaya aku nanti pabila aku berjaya...InshaALLAH..
Perjuangan aku mungkin tidak habis kat sini je nanti, di masa itu nanti kan aku pegang amanat SUltan untuk menjaga tanah air, bersama kawan2 ku disini dan para pegawai yang lain.

Lihatlah mereka...haha!

No comments:

Post a Comment